Każdy instrument posiada swoje brzmienie. Muzyka akordeonowa to duża rozpiętość brzmień i możliwości artykulacji, jakie dają instrumenty  – od ostrych, szybkich dźwiekówprzez ciepłe „klarnetowe” brzmienia do łagodnych, słodkich i wibrujących francuskich musette. Ponadto instrumenty bywają: lekkie, cięzkie, kanałowe, ciche, głośne itd. Dlatego nie ma jednego uniwersalnego instrumentu dla Wykonawcy – do codziennego grania, do nagrań, do ćwiczeń i występów jest potrzeba użycia różnych akordeonów.

Obecnie posiadam 4 akordeony:

  • ELKAVOX 77 (1978)  LMM  3-ch. Na głosach Scandalli, zamontowane mikrofony na prawą i lewą rękę.  Najsolidniejszy z nich, dobre brzmienia w każdym  układzie i zakresie.
  • ACME (Excelsior USA) –  4 chórowy instrument kanałowy
  • Paolo Soprani Sopravox  LMMM (musette)  4-ch. Francuski strój (raczej „rozstrój”), musette brzmi po prostu oryginalnie
  • SCANDALLI  Brevetto N57/51 (1967) LMMH – 4-ch
 Doskonała repetycja klawiszy, zawodowe brzmienie, wysoka oktawa, stan idealny.W latach 1990-2000 grałem na Hohner Tango V (użyty na płycie „Piosenka Przypomni Ci” )  LMMM (musette)  4-ch  (musette, śpiewne głosy. To przedwojenny instrument włoski, który „gra”) i kilku innych modelach.